Nytt partneravtal med Pro Touchguide

Hoodin AB (”Hoodin”) meddelar idag att bolaget ingått ett partneravtal med hård- och mjukvarubolaget Pro Touchguide AB (”Pro Touchguide”) avseende integration mellan systemen och därigenom försäljning av Hoodins lösningar gentemot kunder inom de branscher Pro Touchguide är verksamma, t ex turism, shopping, sjukvård och transport. Pro Touchguide erbjuder lösningar med interaktiva skärmar för det offentliga rummet i syfte att guida och inspirera användare.  Pro Touchguide ingår i koncern Procon digital AS, Norge.

Redan vid ingången av partneravtalet kommer Hoodins lösning att vara integrerad i en leverans från Pro Touchguide till Malmö Stad. I detta fall är det Hoodins lösning för att bevaka och aggregera digitalt innehåll avseende lokala evenemang.

Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:

”Pro Touchguide är en väldigt spännande och intressant partner. De är verksamma inom branscher där vi har unika lösningar samt att de har ett stort och brett kundregister. Jag har stora förhoppningar om att Hoodin kommer kunna bli en väsentlig motor i att aggregera och visa relevant digitalt innehåll på många av Pro Touchguides skärmar.

I och med detta partneravtal uppskattar vi nu att vårt partnernätverk ger en total potential om ca 400 licenser över de kommande 12 månaderna. Vilket ligger i linje med våra ambitioner avseende att knyta till oss rätt partners med bra potential och så fortsätta att göra.”

Jörgen Lundin, Pro Touchguide, kommenterar:

”Hoodin är ett mycket intressant bolag med lösningar som jag ser fram emot att vi använder i våra lösningar till våra kunder. Vi rivstartar med att använda Hoodin i en första leverans och då  vid leverans av 5 st info-kiosker till Malmö Stad, som vi inom kort kommer installera vid de tre järnvägsstationerna i Malmö.

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes för publicering genom ovanstående kontaktpersons  agentur den 31:a januari 2019.

Om Pro Touchguide AB och Procon digital AS

Bolagen erbjuder stora pekskärmar med egenutvecklad mjukvara för att guida och informera besökare i offentliga lokaler. Så som shoppingcenter, flygplatser, skolor, sjukhus, tågstationer samt för kontor.

Läs mer på bolagens hemsidor:

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier Growth Media, Region Skåne och Riksbyggen. 2014 utsågs Hoodin av Red Herring till ett av de 100 mest lovande start up-bolagen i världen.

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare

Telefon: +46 76 – 147 22 73