HOFF GÖR NYTT REKLAMKONCEPT FÖR RIKSBYGGEN

Välkommen verkligheten – nytt reklamkoncept för Riksbyggen

Måndag den 9 april är det premiär för Riksbyggens nya reklamkoncept Välkommen verkligheten. Kampanjen rullar ut brett både i TV, digitala plattformar samt i dags- och affärspress.

– Målsättningen är att vi med mer känsla än tidigare ska lyfta fram vilket långsiktigt och mer hållbart företag Riksbyggen är. Det gör vi genom att lämna den perfekta bilden som reklamen ofta innebär och tar sikte på vanliga människors vardag och verklighet, det är deras behov vi är till för att lösa, säger Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen.

Det nya reklamkonceptet har arbetats fram av House of Friends varumärkesbyrå Scholz & Friends. Reklamen bygger på snabba klipp ur vardagslivet utan dialog. Istället för dialog används 80-talshitten Live is life i en nyarrangerad version.

– Tittar man på reklamen i vår bransch så ser den likartad ut. En viktig del i uppdraget har varit att ta fram ett koncept som sticker ut och särskiljer oss från de andra aktörerna. Musiken är en viktig komponent, det är en låt som många känner till och som dessutom stämmer in i vårt varumärkeslöfte att skapa Rum för hela livet, säger Annika Bagge.

Johan Welander, projektledare på Scholz & Friends kommenterar:

– Jag tycker att vi har lyckat skapa en ny och intressant plattform för Riksbyggen att verka utifrån. Bra koncept är elastiska och Välkommen vekligheten ger Riksbyggen många möjligheter till olika uttag över lång tid och ta den position man förtjänar. Det är också fint att Riksbyggen vågar vara lite obekväma och att inte väja för det som skaver lite.

Se filmen på www.houseoffriends.se

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION

Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen, 08-553 63 517

Annika.bagge@riksbyggen.se

Johan Welander, projektledare och strateg på Scholz & Friends (en del av HofF)

Tel: 073-350 73 12, E-post: johan.welander@s-f.se

OM HOUSE OF FRIENDS:

House of Friends är en kommunikationskoncern, verksam inom ramen ”create & automate” och består av reklambyrån Scholz & Friends, CRM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, filmbolagen Parapix och Bell & Light, produktionsbyrån Done by Friends, digitalbyrån True Friends och Content Marketingbyrån Friends & Content. House of Friends är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser.