HOUSE OF FRIENDS MOT LEDANDE POSITION INOM MARKETING AUTOMATION

I SLUTET AV 2017 REKRYTERADES MATTIAS ANDERSSON FÖR ATT BYGGA UPP ANALYS- OCH MARKETING AUTOMATION-VERKSAMHETEN INOM HOUSE OF FRIENDS. NU TAR MAN NÄSTA STEG GENOM REKRYTERINGEN AV BRANSCHPROFILEN MÅRTEN TILOSIUS.

House of Friends har ambitionen att genom dotterbolaget Friends & Insights bli en ledande aktör inom Analys- och Marketing Automation i Sverige. Innan årskiftet rekryterades analysexperten Mattias Andersson. Nu tar branschprofilen Mårten Tilosius rollen som seniorkonsult och VD för Friends & Insights. Mårten kommer närmast från Avaus och drev tidigare CRM-byrån Actionbase.

Mattias Andersson, delägare Friends & Insights, kommenterar:

”Det är en stor ära att få in en person av Mårten Tilosius kaliber till bolaget. Han har en kompetens och bakgrund som få andra personer kan mäta sig med. Jag och Mårten kompletterar varandra på ett alldeles ypperligt sätt.”

Mårten Tilosius, tillträdande VD för Friends & Insights, kommenterar:

”Otroligt spännande att tillsammans med Mattias bygga upp vårt erbjudande inom Analys och Martech. Att kombinera detta med kreativiteten i koncernen gör oss till en unik helhetsleverantör. Ingen annan aktör kan kombinera strategisk kreativitet med datadriven kommunikation på samma vis.”

Mer OM MÅRTEN TILOSIUS

Mårten kommer närmast från Avaus där han var COO. Innan dess var han VD för Actionbase som var mycket starkt inom analytisk CRM och under många år drivande i Sverige runt automatisering av analytiska insikter. Tidigare varit VD för A-Com AB. Mårten, som även sitter i styrelsen för branschorganisationen SWEDMA, har ett gediget kunnande inom kundutveckling och är en senior rådgivare inom kundprocesser och marketing automation.

MER OM HOUSE OF FRIENDS

House of Friends är Skandinaviens enda börsnoterade kommunikationskoncern, noterat på First North. Med missionen att bygga Sveriges mest kreativa adress på Skeppsbron i Stockholm har man under samma tak samlat reklambyrån Scholz & Friends, CRM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, filmproduktionsbolagen Parapix och Bell & Light, produktionsbyrån Done by Friends, digitalbyrån True Friends och Content Marketingbyrån Friends & Content.

För mer information, kontakta:

Magnus Widgren, Koncernchef House of Friends
magnus.widgren@houseoffriends.se, 070-877 02 80