JOSEFIN STRINNHOLM NY VD PÅ DONE BY FRIENDS

Report this content

House of Friends produktionsbyrå DONE by Friends rekryterar ny VD. Josefin Strinnholm ersätter tf VD Fredrik Lindblad. Fredrik är kvar i organisationen som kundansvarig. Josefin kommer närmast från tjänsten som nordisk marknadschef för OPUS Capita.

Magnus Widgren, koncernchef HofF kommenterar:

”HofF kompletterar med ytterligare en kvinna i ledande befattning. Josefin är vårt absoluta förstahandsval och vi ser fram emot att få ta del av hennes oslagbara energi och kompetens. DONE by Friends är en av Skandinaviens största produktionsbyråer. Under senare år har tillväxten inom digital produktion varit enorm. Nu ligger det på Josefins bord att såväl förvalta som utmana.”

Josefin Strinnholm, tillträdande VD DONE by Friends kommenterar:

”Det är ett fantastiskt roligt uppdrag och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta att leda DONE by Friends in i den förändring som nu pågår med den digitala produktionen. Företaget är i en spännande fas och jag ser stor potential för både DONE by Friends och våra systerbyråer, tillsammans har vi ett väldigt starkt erbjudande. Jag är både glad och stolt över förtroendet och utmaningen.”

KORT OM DONE BY FRIENDS:

Produktionsbyrån DONE by Friends ingår i HofF – House of Friends, noterat på NASDAQ First North.

DONE består av 33 anställda, omsätter cirka 50 MSEK och är därmed koncerns största byrå. Uppdragsgivare är bland andra Telia, JM, Riksbyggen, AGA, Bonnier, ManPower och Delicard.

MER INFO:

Magnus Widgren, koncernchef HofF: magnus.widgren@houseoffriends.se +46 708 770 282

Josefin Strinnholm, tillträdande VD DONE by Friends: +46 702 27 49 41

För mer information, kontakta:

Magnus Widgren, VD
magnus.widgren@houseoffriends.se, 070-877 02 80

Josefin Strinnholm, tillträdande VD DONE by Friends
josefin.strinnholm@done.se, 070-227 49 41

KORT OM HOUSE OF FRIENDS:

HofF – House of Friends, är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och består av reklambyrån Scholz & Friends, DM/RM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, produktionsbyrån för rörlig media Parapix, den taktiska digitalbyrån True Friends och produktionsbyrån för digital kommunikation Done by Friends. HofF som koncern har funnits i 14 år. Erik Penser Bank är HofFs Certified Adviser.