Nu kommer första möblerna med artificiell intelligens

Houzz Smartz™ är världens första serie möbler styrda av artificiell intelligens. Bland produkterna finns exempelvis kuddar som säger till när de behöver fluffas och soffbord som påminner dig om att använda underlag till glaset.

”Vi ser hur allt fler svenskar tröttnat på analoga möbler som varken hjälper till i hemmet eller skapar god stämning”, säger Marcus Hartwall, Nordenchef på Houzz.se.

Med Houzz Smartz™ får svenskar möbler och produkter som:

-        Talar flera språk, däribland svenska

-        Har sensorer som omedelbart påminner när något behöver fixas till i hemmet

-        Använder artificiell intelligens för att kommunicera och bli hemägarens bästa vän

Så här fungerar Houzz Smartz:

Mer bakgrundsinformation om Houzz Smartz finns här:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marielle Björklund Poveda

Mail: marielle.poveda@bm.com