DELÅRSRAPPORT 1 JANUARI – 30 SEPTEMBER 2005

• Rörelseresultat tredje kvartalet 18 (15) MSEK • Rörelseresultat 71 (104) MSEK • Rörelsens intäkter 334 (378) MSEK • Resultat efter skatt, exklusive avvecklade verksamheter 50 (74) MSEK • Resultat per aktie 11,2 (15,2) SEK • Rörelseresultat Private Banking 48 (32) MSEK • Förvaltat kapital 37 (26 per 31 december 2004) Mdr SEK +11 Mdr SEK, varav nettoinflöde 5,2 mdr SEK • Proforma rörelseresultat inklusive HQ Fonder 105 (138) MSEK • Proforma rörelseresultat tredje kvartalet inklusive HQ Fonder 33 (26) MSEK • Proforma förvaltat kapital 50 (36 per 31 december 2004) Mdr SEK +14 Mdr SEK, varav nettoinflöde 5,4 Mdr SEK • Proforma inklusive HQ Fonder uppgår återkommande intäkter till 147 (118) MSEK, därmed är 100 (92) procent av det sammanslagna Private Bankings löpande kostnader exklusive bonus täckta av återkommande intäkter.