Flaggningsmeddelande

Flaggningsmeddelande Swedestart AB minskar sitt innehav i ReadSoft AB (publ.) Swedestart AB har varit en betydelsefull ägare under en viktig period av ReadSofts utveckling, men har nu funnit tiden mogen att minska sitt innehav i bolaget. H&Q Technlogy har genomfört en strukturerad försäljning av 1.266.000 B-aktier i en placering till svenska och utländska institutionella investerare. Swedestarts ägande uppgår efter försäljningen till 8,1 procent av röster och 1,9 procent av kapitalet, en minskning från 10,9 procent av rösterna och 6,2 procent av kapitalet. För ytterligare information kontakta Lennart Jacobsson, Swedestart AB, 08- 545 85 470. Swedestart AB Nybrogatan 16 114 87 Stockholm Org.nr: 556303-8305 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00190/bit0001.pdf