H&Q startar ny Europafond

H&Q startar ny Europafond Hagströmer & Qviberg startar en ny Luxemburgbaserad fond, H&Q FUND - EuroGlobal Strategi. Fonden är en aktiefond som erbjuder total förvaltning. Fonden placerar enligt H&Qs bästa idéer vid varje tidpunkt oberoende av land, bransch eller företag, men med Europa och europeiska aktier som bas. Förvaltare av fonden är Nils-Henrik Tideberg. Fonden startar den 29 december 1998. HAGSTRÖMER & QVIBERG Frågor besvaras av: Peter Friberg, VD Hagströmer & Qviberg Fonder AB, tel 08-696 19 26 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/23/19981223BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/23/19981223BIT00270/bit0002.pdf