Inofficiell handel med aktierna i Genesis-IT AB

Inofficiell handel med aktierna i Genesis-IT AB Genesis-IT AB's aktier beräknas under april 2000 att börja handlas inoffi- ciellt på Hagströmer & Qvibergs Tech Market-lista. Hagströmer & Qviberg kommer från denna tidpunkt att ställa köp- och säljkurser i Genesis-IT- aktien. - Med detta skapar vi en förutsättning för ökad ägarspridning i ett fram- tidsföretag som Genesis-IT, säger Staffan Hellman, VD för Genesis-IT. Han ser den officiella handeln som ett första steg mot en planerad börsintroduktion. För ytterligare information kontakta Staffan Hellman, VD för Genesis-IT, tel 0920-27 27 07, staffan.hellman@genesis-it.se Sven Wallgren, marknadschef för Genesis-IT, tel 0920-27 27 11, sven.wallgren@genesis-it.se. Fakta om Genesis-IT Genesis-IT AB i Luleå arbetar med lösningar inom ASP (Application Service Provider) samt utvecklar och tillhandahåller administrativ programvara och applikationer för små och medelstora företag i Sverige. Genesis-IT AB, som idag har 30 anställda, grundades i maj 1998 som vidareutveckling från FDT AB som i sin tur inledde sin verksamhet 1979. Största ägare i Genesis-IT AB är Tommy Flink och Sven Wallgren. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00200/bit0002.pdf