Olof Neiglick utses till VD i Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB

Olof Neiglick utses till VD i Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB Till VD i H&Q Holding AB's dotterbolag Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB ("H&QFK") har utsetts Olof Neiglick. Olof är idag vVD på OM Stockholmsbörsen AB. Olof kommer att ingå i H&Q Holdingkoncernens ledningsgrupp tillsammans med Per Axman, Anders Böös och Patrik Enblad, samt inneha ansvar för Administration och Staber i koncernen. I en kommentar till utnämningen säger Anders Böös, VD i H&Q Holding: "Rekryteringen av Olof är mycket glädjande och utgör en kraftig kompetensförstärkning, som på flera sätt kommer att förstärka ledningen och utvecklingen av koncernen". Olof tillträder den 2 maj 2000. HAGSTRÖMER & QVIBERG AB H & Q HOLDING AB Frågor besvaras av: Anders Böös, verkställande direktör i H&Q Holding AB, telefon 08-696 17 00 Stefan Dahlbo, verkställande direktör i H&Q AB, telefon 08-696 17 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00140/bit0002.pdf