Fredagen den 4 juni startar HRF's kongress

Fredagen den 4 juni startar HRF´s kongress på Provobis Star Hotel i Sollentuna. Under tre kongressdagar kommer 100 ombud att diskutera ett branschpolitiskt handlingsprogram, fackligt förändringsarbete och 158 motioner. Den förra kongressen 1996 beslutade att HRF skulle utveckla en mer medlemsnära organisation. Det arbetet har nu pågått i snart tre år. Den nya organisationen ska därför utvärderas under kongressen. Kongressen ska också diskutera hur hotell- och restaurangbranschen ska möta framtiden. I ett omfattande branschpolitiskt program beskrivs branschens möjligheter och svårigheter, samt dess utvecklingspotential. Idag sysselsätter branschen drygt 100.000 personer. Det är 3 procent av den totala sysselsättningen i vårt land. Det är en liten andel om vi jämför med andra länder. Det branschpolitiska programmet finns att läsa i sammandrag på förbundets hemsida: http://www.hrf.net Kongress kan följas på nätet; vi kommer kontinuerligt att lägga in vissa kongressnyheter. Fakta om kongressen: * 100 är antalet kongressombud * 35 är män, 65 är kvinnor * 39 år är ombudens medelålder * 23 år är yngsta ombudet * 62 år är det äldsta * 28 ombud är kockar och kallskänkor * Lena-Hjelm Wallén är gäst från SAP; öppningstalar kl. 9.00 * Ingalill Westh är gäst från LO * Internationella gäster är bland andra; Ron Oswald från IUL och Harald Wiedenhofter från EAL-IUL Redaktioner som vill ackreditera sig till kongressen kan kontakta förbundets informatör Lotta Gröblad på telefon 070-32 40 220. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/31/19990531BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/31/19990531BIT00120/bit0002.pdf

Om oss

HRF - Hotell och Restaurang Facket - organiserar anställda inom hotell, restaurang och turistnäringen.