Hotellstäderskorna om porren

Åtta hotellstäderskor som alla sitter med i Hotell och Restaurangfackets städdelegation skriver idag i en debattartikel om hur deras arbetsvillkor kan bli bättre och om att porrfilmerna på hotellen påverkar deras arbetsmiljö. Bland annat skriver städerskorna; - För att åstadkomma en tryggare arbetsmiljö vid ensamarbete behövs trygghetslarm. - För att komma till rätta med sexuella trakasserier behövs en handlingsplan för detta. - Och varför inte visa lite samhällsmedvetande när det gäller porrfilmerna på hotellen? Kvinnoförnedrande porr har inget med sexualitet att göra. Bakgrunden är att förbundets kongress 1996 beslutade att HRF särskilt skulle arbeta för att förbättra hotellstäderskornas arbetssituation. Detta har nu mynnat ut i ett förslag från den så kallade städdelegationen. Artikeln i sin helhet läser du på: http://www.hrf.net ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/25/20000325BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/25/20000325BIT00010/bit0002.pdf

Om oss

HRF - Hotell och Restaurang Facket - organiserar anställda inom hotell, restaurang och turistnäringen.