HSB Malmö tecknar 10-årigt hyresavtal om parkeringshuset intill Turning Torso i Värsta Hamnen med Parkering Malmö HSB Malmös parkeringshus som byggs i anslutning till Turning Torso i kv. Fören kommer med sina parkeringsplatser att stå klar till Turning Torsos inflyttning. Parkeringshuset kommer även att innehålla 40-50 st smålägenheter och kommersiella ytor. - Vi är glada att redan nu kunnat sluta ett för oss båda bra hyresavtal om de parkeringsplatser som blir tillgängliga för boende och besökare säger Greg Dingizian, VD HSB Malmö. Totalt blir det 365 parkeringsplatser fördelade på tre plan varav det nedersta planet kommer att vara öppet till besökare i Västra Hamnen. De övriga två parkeringsplanen är avsedda för hyresgäster i Turning Torso och andra boende i området. - Parkeringshuset har hög standard och blir ett värdefullt tillskott till parkeringssituationen i Västra Hamnen säger Tomas Strandberg, VD Parkering Malmö. Området har redan idag många besökare och med HSB Malmös parkeringshus förbättras tillgängligheten avsevärt, avslutar Tomas Strandberg. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Greg Dingizian VD, HSB Malmö, tfn 040-35 78 16 Tomas Strandberg VD, Parkering Malmö, tfn 040-34 19 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040906BIT20220/wkr0001.pdf