Säljstart för bostadsrätter vid kalkbrottet i Limhamn

PRESSMEDDELANDE Malmö 2009-06-22

Säljstart för bostadsrätter vid kalkbrottet i Limhamn

Den 16 juni beslutade HSB Malmös styrelse att säljstarta första etappen bostäder i området vid kalkbrottet i Limhamn. Etappen omfattar en bostadsrättsförening om 47 lägenheter.

– Det känns extra roligt att vi trots tuffa tider tagit det här beslutet nu och därmed kan bidra till att på sikt minska bostadsbristen i Malmö, säger Michael Carlsson, verkställande direktör på HSB Malmö.

Beslutet innebär att HSB Malmö efter sommaren startar försäljningen och byggstart sker så fort 50 procent av bostäderna är förhandstecknade samt att det finns ett avtal om finansiering.

– Kalkbrottet är det av våra planerade projekt som har fått flest intresseanmälningar. Därför känns det extra roligt att vi kommer igång med just detta projekt, säger Michael Carlsson.

HSB Malmö kommer totalt att bygga cirka 160 lägenheter inom första detaljplanen i området, som totalt kommer att omfatta cirka 800 lägenheter. Upplåtelseformerna kommer att variera och innehålla både hyresrätter, bostadsrätter och äganderätter.

För ytterligare information kontakta: Magnus Knutsson, chef AO Produktion, 0702-08 53 13 Michael Carlsson, verkställande direktör, 0702-28 00 22 Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

HSB Malmö är en av 33 självständiga HSB-föreningar i landet. Bildades 1925 och är en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening med verksamhet i Malmöregionen. HSB Malmö har drygt 42 000 medlemmar. I tjänsteutbudet ingår såväl administrativa som tekniska förvaltnings- och konsulttjänster. Förvaltningen omfattar drygt 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter, däribland Malmös landmärke HSB Turning Torso.