HTC gör det enklare att välja rätt verktyg för betongslipning.

HTC's serier av metallbundna diamantverktyg för betongslipning får en grundlig uppdatering. Fyra nya serier av verktyg som täcker alla typer av betongkvalitéer underlättar verktygsvalet för golvsliparen.

Diamantsegmenten har fått en enhetlig design inom varje serie och en ny och utförligt testad sammansättning ökar avverkningen vid slipning med upp till 30% och livslängden med 40% *. Detta resulterar i en bättre ekonomi för golvsliparen.

De nya verktygsserierna med namnen S, M, H och X syftar med sina namn på den typ utav betong som de är optimala för. Från mjuk till den hårdaste betongen. (S = "soft", M = "medium", H = "hard" och X = "xtremely hard") Verktygserierna överlappar varandras användningsområden vilket gör verktygsvalet lättare och förenklar processen för att uppnå önskat slipresultat. SMHX verktygen kommer ersätta HTC's verktyg i serierna C, CA, SF och CX. H och X serien finns tillgänglig fr.o.m idag. S och M serien för leverans under våren 2014.

Läs mer om de nya verktygsserierna på www.htc-floorsystems.com

* testresultat avser H-serien jämfört med SF-serien

Richard Larsson, Försäljningschef, HTC Sweden AB, Tel: 0121- 294 00
www.htc-floorsystems.com

Om HTC Sweden AB

HTC Sweden AB är ett snabbväxande företag som startades 1987. Företaget är ett teknikföretag som tillverkar och utvecklar produkter för bearbetning av olika ytor. 1992 lanserades ett patenterat slipsystem för golv och idag är HTC internationellt marknadsledande inom golvssystem baserat på diamantteknologi med flera patenterade tekniska lösningar ute på marknaden. HTC har även utvecklat unika golvlösningar och har bland annat skapat polerad betong under varumärket HTC Superfloor™ samt det unika diamantbaserade städ- och underhållssystemet Twister™. Huvudkontoret med produktutveckling och produktion finns i Söderköping. Dotterbolag finns i USA, Tyskland, England och Frankrike. Sedan juni 2013 är dansk svenska Polaris Equity baserat i Köpenhamn ägare till HTC Sweden.Polaris Private Equity är ett riskkapitalbolag som inriktar sig på buy-out investeringar i väletablerade mindre och medelstora företag i Danmark och Sverige. Fokus är investeringar i bolag med god utvecklingspotential och 250-2.000 miljoner kr i omsättning. Hittills har Polaris investerat i 28 verksamheter, varav 14 har avyttrats med god förtjänst samt gjort över 50 tilläggsinvesteringar till sina portföljbolag.

www.htc-floorsystems.com

www.polarisequity.dk