Ny verktygsserie från HTC för en enklare och lönsammare golvsanering (floor prep)

Report this content

HTC SUPERPREP-serien av verktyg innehåller ny- och vidareutvecklade verktyg för alla typer utav ”floor prep” arbeten.

Enklare, effektivare och speciellt anpassat för ”floor prep”-arbeten, är ledorden för den nya verktygsserien HTC SUPERPREP™. Verktygen har utvecklats specifikt för de grövsta golvslipningsarbetena där tjocka beläggningar ska bort eller ojämnheter i golvet ska korrigeras.

Speciellt fokus har lagts åt att möjliggöra en snabbare slipning genom verktyg som har en mycket hög avverkningskapacitet. Samtidigt säkerställs en förbättrad livslängd av verktygen som ger en god profitabilitet för sliparen.

Gemensamt för alla 24 verktyg i nya serien är den nya gröna färgen och den enkla metodiken att välja rätt: med hjälp av en enkel, visuell guide identifieras det optimala verktyget snabbt. Guiden finns tryckt på både verktygskartongen och medföljer även separat i lådorna.

Alla verktygen i serien används i fördel ihop med HTCs slipmaskiner och stoftavskiljare för maximala synergieffekter med t.ex AirFlow™ teknologin. För att läsa mer specifikt om

nyheterna med varje enskilt verktyg, besök www.htc-floorsystems.com

HTC SUPERPREP SERIEN lanseras globalt den 6:e september 2017.

Cathérine Königk, Head of Marketing
Tel: +46 (0)121-294 60
Catherine.Konigk@htc.se

Om HTC Group
HTC är ett snabbväxande företag som startades 1987. Företaget är ett teknikföretag som tillverkar och utvecklar produkter för bearbetning av olika ytor. 1992 lanserades ett patenterat slipsystem för golv och idag är HTC internationellt marknadsledande inom golvssystem baserat på diamantteknologi med flera patenterade tekniska lösningar ute på marknaden. HTC har även utvecklat unika golvlösningar och har bland annat skapat polerad betong under varumärket HTC Superfloor™.

www.htc-floorsystems.com

Taggar:

HTCs tuffaste verktyg i en och samma serie
Verktyg för alla typer utav floor prep arbeten
Innehåller helt nya samt vidareutvecklade verktyg.