HTF ökar med 4000 medlemmar och blir därmed landets 6:e största fackförbund

HTF ökar med 4000 medlemmar och blir därmed landets 6:e största fackförbund Under föregående år ökade HTF antalet medlemmar med nästan 4000. HTF har idag 151 000 yrkesverksamma medlemmar och är därmed landets 6:e största fackförbund. Ökningen bland HTFs medlemmar återfinns främst bland grupperna inom bemanningsbranschen och callcenter. HTF ökar också bland ungdomsgrupperna. Vi är ett förbund där hälften av medlemmarna är under 40 år och 63 % av medlemmarna är kvinnor. Räknar vi med studerande och pensionärer har HTF 158.000 medlemmar. - Att vi fortsätter vår kraftiga medlemsökning beror bl a på att vi driver frågor som är viktiga för de anställa inom våra områden. Vi strider hårt för villkoren inom bemannings- och callcenterbranscherna. Vi jobbar också för kvinnors villkor på arbetsmarkanden, där vi kräver lika lön för likvärdigt arbete, rätt fördelad kompetensutveckling och fler kvinnliga chefer, säger HTFs förbundssekreterare Tomas Oskarsson HTFs avdelningar i Bergslagen, Östergötland och Stockholm står för de största medlemsökningarna i förbundet ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT01080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT01080/bit0002.pdf