HTF öppnar garderoben på Pridefestivalen

HTF öppnar garderoben på Pridefestivalen HTF medverkar i Pridefestivalen i Pride Park (Tantolunden i Stockholm) som pågår 28 juli till och med 1 augusti. HTF finns på plats med ett eget tält där förtroendevalda och anställda presenterar HTF som ett mångfaldens förbund. - Våra medlemmar har olika åldrar, yrken, kön, etniciteter och sexuella läggningar. Vi kommer att presentera några av de olika yrken som vi representerar genom att hänga olika "HTF-uniformer" i en garderob där dörren står öppen, säger Anna-Karin Johansson, HTFs Jämställdhets- och mångfaldsombudsman. HTF arbetar med att främja och stärka medlemmars rättigheter i arbetslivet samt motverka diskriminering på grund av sexuell läggning och könsidentitet. Detta genom att övervaka att lagen följs men också genom att förändra attityder på arbetsplatser. Information lämnas av Anna-Karin Johansson, telefon 070-636 91 33 eller Martin Jefflén, rådgivare på HTF Direkt, telefon 0730-78 76 28. Pressekreterare Maria Mirsch Tel: 08-737 82 68 Mobil: 070-668 90 42 Tjänstemannaförbundet HTF, Box 30102 (Franzéngatan 5), 104 25 Stockholm, telefon 08-737 80 00, fax 08-618 68 12 Internet www.htf.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se