Hufvudstaden hyr ut till Exportrådet i World Trade Center

”Vi är stolta över att Exportrådet valt att lägga sitt huvudkontor i World Trade Center”, säger Ivo Stoper, VD i Hufvudstaden som äger World Trade Centerfastigheten. ”För oss är detta en stor och viktig affär med möjligheter till en långsiktig hyresrelation”. Exportrådet kommer att hyra drygt 3 000 kvm med planerad inflyttning den 1 juli 2005. Avtalstiden är 7 år. ”World Trade Center är en unik marknadsplats för internationella affärer. Här kombineras närhet till kommunikationer med kontor av hög kvalitet”, säger Ulf Berg, VD på Exportrådet. World Trade Centerkonceptet erbjuder förutom moderna kontorslokaler även en rad tjänster för människor i affärslivet, såsom konferenslokaler och restauranger i fastigheten. Stockholm den 15 december 2004 HUFVUDSTADEN AB (publ) Ivo Stopner Verkställande direktör Frågor besvaras av Ivo Stopner, VD, och Ingela Lispers Jelleryd, chef Affärsområde Stockholm Västra City, telefon 08-762 90 00.