Hufvudstaden välkomnar Cartier till Stockholm

Cartier öppnar under hösten 2018 sin första butik i Norden i en av Hufvudstadens fastigheter i Bibliotekstan. Butiken omfattar en yta om ca 200 kvm och kommer vara belägen på adressen Smålandsgatan 8 i Stockholm.

”Hufvudstadens målsättning är att erbjuda framgångsrika butiks- och kontorshyresgäster de bästa affärslägena i centrala Stockholm och Göteborg. Vi är därför mycket stolta över att anrika Cartier har valt att etablera sig i Hufvudstadens fastighet i Bibliotekstan”, säger Ivo Stopner, Verkställande direktör, Hufvudstaden.

Etableringen av Cartier är helt i linje med Hufvudstadens strategi att utveckla området kring Biblioteksgatan. Cartier´s centralt belägna flaggskeppsbutik vid Norrmalmstorg bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som en av Skandinaviens bästa shoppingdestinationer.

Stockholm den 22 mars 2018

Ivo Stopner

Frågor besvaras av:
Ivo Stopner, Verkställande direktör, och Anders Nygren, Chef Affärsområde Stockholm, telefon 08-762 90 00.