Ny saluhall på NK i Stockholm

Som ett led i att NK skall vara ett varuhus i världsklass skapas en saluhall enligt internationella förebilder. "NK Saluhall", som kommer att stå färdig under hösten 2002, skapas tillsammans med ICA. Detta är startskottet för en genomgripande ombyggnad av hela NK Nedre plan och ett viktigt led i utvecklingen av hela NK varuhuset. "Hufvudstaden, ägare till NK, ser mycket positivt på det framtida samarbetet med ICA. NK liksom ICA är två av Sveriges mest kända varumärken, vilket gör detta samarbete extra roligt," säger Håkan Steinbüchel, chef Affärsområde NK. "ICA kommer att satsa och skapa något unikt för Sverige. Fokus kommer att vara på färskvaror och färdiglagat," säger Mats Larsson, regionchef på ICA Handlarnas AB. Stockholm den 26 oktober 2001 HUFVUDSTADEN AB (publ) ICA Handlarnas AB Ivo Stopner Kenneth Bengtsson Verkställande direktör Verkställande direktör Frågor besvaras av Håkan Steinbüchel, Nordiska Kompaniet, telefon 08-762 90 50 Mats Larsson, ICA Handlarnas AB, telefon 08-722 11 50