Årets Julhandelsprognos 2016

HUI bjuder in till presskonferens

När:     Tisdagen den 8 november kl 09.00
Var:     HUI Research, Kungsgatan 27 (3 tr), Stockholm

Pressmeddelande skickas kl 9.30.

Att göra en prognos för den förestående julhandeln är en återkommande tradition som HUI Research genomför för tjugonionde året i rad. Eftersom december är den utan tvekan viktigaste månaden för detaljhandeln finns det också ett intresse av att fundera kring just denna månads utsikter. Med julhandel avses hela försäljningen i december, både inom dagligvaruhandel och sällanköpsvaruhandel.

(Årets Julklapp presenteras vid en separat presskonferens tisdagen den 22 november, separat inbjudan kommer.)

Lena Larsson, VD HUI Research AB: 08-762 72 89, lena.larsson@hui.se

HUI Research AB erbjuder, genom konsult- och forskningsverksamhet, kvalificerade beslutsunderlag och rådgivning inom handel, turism, konsumtion och samhällsekonomi till näringsliv och offentlig sektor. HUI Research AB har kontor i Stockholm och Göteborg. www.hui.se .