Årets Julhandelsprognos 2017

HUI bjuder in till presskonferens

När:                 onsdagen den 8 november kl. 09:00

Var:                 HUI Research, Kungsgatan 27 (3 tr.), Stockholm

Pressmeddelande skickas kl. 09:30.

Att göra en prognos för den förestående julhandeln är en återkommande tradition som HUI Research genomför för trettionde året i rad. Eftersom december är den utan tvekan viktigaste månaden för detaljhandeln finns det också ett intresse av att fundera kring just denna månads utsikter. Med julhandel avses hela försäljningen i december, både inom dagligvaruhandel och sällanköpsvaruhandel.

(Årets Julklapp presenteras vid en separat presskonferens tisdagen den 21 november, separat inbjudan kommer.)

Johan Larsson: 08-762 72 87, johan.larsson@hui.se
Sophie Nilsonne: 08-762 72 94, sophie.nilsonne@hui.se

HUI Research AB erbjuder, genom konsult- och forskningsverksamhet, kvalificerade beslutsunderlag och rådgivning inom handel, turism, konsumtion och samhällsekonomi till näringsliv och offentlig sektor. www.hui.se.