Årets Julklapp presenteras för trettionde året i rad

HUI Research bjuder in till presskonferens

När:                 Tisdagen den 21 november kl. 07:45.

Var:                 HUI Research, plan 3, Kungsgatan 27, Stockholm

Årets Julklapp har utvecklats till att bli en uppmärksammad och uppskattad tradition och presenteras i år för trettionde gången.

Årets julklapp är en analys av rådande samhällstrender och en spegling av svenskarnas aktuella och/eller framtida konsumentbeteenden. För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett eller flera av följande kriterier uppfyllas:

•  Produkten ska representera den tid vi lever i
  •  Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
  •  Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal

HUI Research är oberoende experter inom handel och inte knutna till någon enskild detaljhandelsbransch eller producent.

Pressmeddelande skickas kl. 08:15.

www.aretsjulklapp.se
www.hui.se