HUI presenterar uppdaterad konjunkturbedömning

När: Tisdagen den 20 juni kl 09.00 (pressmeddelande publiceras kl. 09.30)

Var: HUI Research, Kungsgatan 27, 3 tr (porttelefon)

HUI Research analyserar fortlöpande utvecklingen i handeln och den svenska ekonomin som helhet. Med föredrag, workshops och rapporter hjälper vi företag och organisationer att hålla sig uppdaterade på den ekonomiska utvecklingen samt gör bedömningar av hur ekonomiska och politiska händelser påverkar just deras verksamhet.

Fyra gånger per år publicerar HUI Research en mer djuplodande konjunkturbedömning. Där redovisas prognoser för utvecklingen i handeln och enskilda branscher liksom svensk ekonomi som helhet för de kommande två åren. Fokus ligger på prognoser för detaljhandeln och hushållens konsumtion.

Michael Cronholm, Konsultchef, 08-762 72 81, michael.cronholm@hui.se

HUI Research AB erbjuder, genom konsult- och forskningsverksamhet, kvalificerade beslutsunderlag och rådgivning inom handel, turism, konsumtion och samhällsekonomi till näringsliv och offentlig sektor. www.hui.se .