HUI Research bjuder in till presskonferens

HUI Research analyserar fortlöpande utvecklingen i handeln och den svenska ekonomin som helhet. Med hjälp av föreläsningar, workshops och rapporter hjälper vi företag och organisationer att hålla sig uppdaterade på den ekonomiska utvecklingen, samt gör bedömningar av hur ekonomiska och politiska händelser påverkar just deras verksamhet.

Fyra gånger per år publicerar HUI Research en mer djuplodande konjunkturbedömning. Där redovisas prognoser för utvecklingen i handeln, enskilda branscher och svensk ekonomi som helhet för de kommande två åren. Fokus ligger på prognoser för detaljhandeln och hushållens konsumtion. I konjunkturbedömningen redovisar vi även en analys av detaljhandeln i våra nordiska grannländer.

Konjunkturbedömningen innehåller prognoser för 2014 och 2015.

När: Tisdag den 30 september kl 09.00 (pressmeddelandet publiceras kl.10.45)

Var: HUI Research, Kungsgatan 27 3 tr (porttelefon), Stockholm

Elin Gabrielsson, Konsult HUI Research AB: 08-762 72 95, elin.gabrielsson@hui.se
Lena Larsson, VD HUI Research AB: 08-762 72 89,
lena.larsson@hui.se

HUI Research AB erbjuder, genom konsult- och forskningsverksamhet, kvalificerade beslutsunderlag och rådgivning inom handel, turism, konsumtion och samhällsekonomi till näringsliv och offentlig sektor. HUI Research AB har kontor i Stockholm och Göteborg. www.hui.se.