Human Care tar hem stororder i Japan

Human Care tar hem stororder i Japan Försäljningen av Human Cares produkter ökar stadigt i Japan. I veckan meddelade Human Cares återförsäljare att man tagit emot en order vars värde motsvarande 3 miljoner kronor från ett nybyggt japanskt äldreboende. Samtliga 107 rum kommer att utrustas med Human Cares taklyftssystem. Human Cares produkter har hittills mest sålts till hemsjukvården, men enligt Per Nilsson, VD för Human Care, finns den största potentialen inom institutionsvården. "Vi ser den här ordern som en första inbrytning på marknaden för institutionsvård", säger Per Nilsson. "Det är en bekräftelse på de förändringar vi förväntar oss se på den japanska marknaden inom en snar framtid." Samtidigt kommer försäljning av hjälpmedel för hemsjukvård med största sannolikhet att öka ytterligare tack vare det nya sjukvårdssystem som infördes i april förra året. Systemet innebär att man numera kan söka statliga bidrag för inköp av hjälpmedel till vård i hemmet, vilket inte varit möjligt tidigare. Human Care har varit verksamma i Japan sedan 1994. Kort om Human Care: Human Care etablerades 1993 och utvecklar, producerar samt marknadsför hjälpmedel för vårdsektorn. Företaget har ca 20 procent av den svenska taklyftsmarknaden samt stora marknadsandelar i resten av Norden. Närmare 70 procent av taklyftsproduktionen går på export och förutom dotterbolag i Norge och Tyskland har bolaget agenter i ytterligare tio länder, däribland USA och Japan. Human Cares aktie handlas på AktieTorget. Mer information hittar du på www.humancare.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00180/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00180/bit0002.pdf