Anette Ellis till Humana Individ & Familj

Anette Ellis kommer att axla rollen som chef för Humana Individ & Familjs division Vuxna från och med idag, den 18 april 2017.

Anette kommer närmast från Fogdaröd i Skåne, där hon under de senaste fyra åren innehaft vd-posten. Fogdaröd bedriver precis som Humana verksamheter inom LSS, psykiatri, demens, HVB och utbildning.

- Anettes långa erfarenhet av att utveckla och leda verksamheter mot kvalitet och kundfokus passar väl in i Humanas mål om att vara det ledande omsorgsföretaget i Norden, säger Claus Forum, affärsområdeschef Humana Individ och familj.

- Jag ser fram emot att få lära känna en ny organisation, säger Anette. Mitt mål är att alltid ha klient-/patientperspektivet i fokus och att skapa en bra arbetsmiljö för medarbetarna där professionalism och kvalitet alltid är närvarande, avslutar Anette.

Claus Forum, Affärsområdeschef, Humana
claus.forum@humana.se
070-733 88 55

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2016 uppgick rörelseintäkterna till 6 362 MSEK. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på www.humana.se eller http://corporate.humana.se