Humana fortsätter driva Kavlagården efter vunnen kvalitetsupphandling

Omsorgsföretaget Humana har fått förtroendet att fortsätta driva Kavlagårdens äldreboende i Huskvarna i Jönköpings kommun. Humana har haft uppdraget under de fem senaste åren. Det nya avtalet löper på i fyra år med möjlighet till förlängning fyra år till.

- Jag är glad och stolt över att vi fått förnyat förtroende att driva Kavlagårdens äldreboende. Särskilt stolt är jag över allt bra medarbetarna på Kavlagården har åstadkommit under de gångna åren och ser fram mot det fortsatta arbetet. Våra goda referenser och pågående uppdrag har uppenbart varit viktiga för upphandlingen, säger Eva-Lotta Sandberg, affärsområdeschef Äldreomsorg inom Humana.

Fakta:

Kavlagårdens äldreboende ligger vackert beläget vid Rumlaborg och Kåvasjön. Det finns promenadvägar längs med sjökanten och fin utemiljö runt boendet att vistas i. När du bor på Kavlagården har du nära till Huskvarna centrum. Det är totalt 46 lägenheter fördelade på fem enheter. Två av enheterna är för personer med demensproblematik.

För mer information kontakta:
Eva-Lotta Sandberg | Affärsområdeschef Äldreomsorg & LSS
Eva-Lotta.Sandberg@humana.se
Tel dir: 08-599 299 09
Mobil: 070-733 88 55

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2016 uppgick rörelseintäkterna till 6 362 MSEK. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på www.humana.se eller http://corporate.humana.se