Ändrat datum för kapitalmarknadsdagen

Husqvarna Group har beslutat att ändra datumet för kapitalmarknadsdagen 2014 till den 25 september. Evenemanget var ursprungligen planerat till den 10 juni.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering av de kortsiktiga initiativen för att förbättra koncernens rörelsemarginal - det ”Accelererade förbättringsprogrammet" - samt en överblick av den långsiktiga inriktningen.

Som en konsekvens av den pågående översynen av koncernens långsiktiga inriktning, kommer en ändring av datumet för kapitalmarknadsdagen till den 25 september att möjliggöra ett mer relevant innehåll.

Vi vill betona att vi inte har någon annan syn på koncernens utveckling än vad vi hade vid tidpunkten för publiceringen av delårsrapporten för det första kvartalet, och upprepar att vi är försiktigt optimistiska inför den underliggande efterfrågan. Genomförandet av det accelererade förbättringsprogrammet fortsätter enligt plan.

Tobias Norrby, investerarkontakter, tobias.norrby@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är världens största tillverkare av utomhusprodukter som robotgräsklippare, trädgårdstraktorer, motorsågar och trimmers. Koncernen är också ledande i Europa inom bevattningsprodukter för konsumenter och är en av de ledande på världsmarknaden inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs via fack- och detaljhandlare till både konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2013 uppgick till 30 miljarder kronor och koncernen hade i snitt 14 000 anställda i drygt 40 länder.