Delårsrapport juli - september 2007

• Nettoomsättningen för årets första nio månader ökade till 28.088 Mkr (24.863) och periodens resultat till 1.956 Mkr (1.6651), motsvarande 5:06 kr (4:321) per aktie

• Nettomsättningen för tredje kvartalet ökade till 6.826 Mkr (5.392) och rörelseresultatet minskade till 553 Mkr (571). Exklusive förvärv och i jämförbara valutor ökade nettoomsättningen med 9% och rörelseresultatet med 4%

• Rörelseresultatet för kvartalet påverkades negativt av ökade materialkostnader inom Konsumentprodukter i USA och ett säsongsmässigt svagt resultat för Gardena

• Väsentligt förbättrat rörelseresultat för Konsumentprodukter Övriga världen, exklusive Gardena

• Fortsatt stark utveckling för Professionella produkter

TELEFONKONFERENS

En telefonkonferens kommer att hållas den 19 oktober 2007 klockan 15.00 (CET).

För deltagande ring 08-5052 0110.

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2016 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.