Inbjudan – resultatpresentation tredje kvartalet

Husqvarna Groups delårsrapport för tredje kvartalet 2016 publiceras omkring klockan 08:00 den 20 oktober. Rapporten och presentationen kommer att finnas tillgänglig på www.husqvarnagroup.com/ir.

Resultatpresentation, telefonkonferens och ljudsändning via internet klockan 10:00
Finansanalytiker och media inbjuds till en resultatpresentation klockan 10:00 samma dag med Kai Wärn, VD och koncernchef och Jan Ytterberg, CFO. Presentationen hålls på Husqvarna Groups kontor på Regeringsgatan 28 i Stockholm.

Detaljer om telefonnummer och ljudsändning via internet
För att delta via telefon, ring 08-5033 6434 eller +44 (0) 8 444933800 (UK). Vänligen ring in tio minuter innan konferensen börjar.

En länk till ljudsändningen via internet kommer att finnas tillgänglig på www.husqvarnagroup.com/ir. En inspelning av konferensen kommer också att läggas ut där senare samma dag.

Om du planerar att delta vid presentationen, vänligen meddela det via e-mail ir@husqvarnagroup.com, senast den 18 oktober.

Tobias Norrby, Investerarrelationer på 08-738 93 35

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2015 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder.