Hybricon: Omvandling av BTU till aktier och teckningsoptioner

Hybricon Bus System AB (publ) har genomfört en företrädesemission av units som avslutades den 31 mars 2017. Inklusive teckningsåtagande (exklusive garantiåtagande) tecknades emissionen till cirka 34,4 MSEK motsvarande en teckningsgrad om cirka 97 procent. Units benämns betalda tecknade units (BTU). Företrädesemissionen är nu registrerad hos bolagsverket och sista dag för handel med BTU är den 22 maj 2017. Därefter kommer BTU omvandlas till aktier och teckningsoptioner och upptas till handel på Aktietorget den 24 maj 2017.

Hybricon kommer efter omvandling av BTU att ha 44 538 978 utelöpande aktier och 29 692 652 utelöpande teckningsoptioner.

Två (2) teckningsoptioner ger rätt att teckna en (1) nyemitterad aktie till kurs 3,00 SEK under perioderna 25-31 januari 2018, 26-30 mars 2018, 25-31 maj 2018, 25-31 juli 2018 samt 24-28 september 2018. Efter den 22 maj 2017 kommer BTU att omvandlas till aktier och teckningsoptioner och de nyemitterade aktierna och teckningsoptionerna beräknas finnas tillgängliga på respektive depå/vp-konto den 24 maj 2017. Första handelsdag på Aktietorget för nyemitterade aktier och teckningsoptioner är 24 maj 2017.

ISIN-kod för aktie Hybricon, kortnamn HYCO: SE0006966115
ISIN-Kod för BTU Hybricon,
kortnamn HYCO BTU: SE0009664691
ISIN-kod för TO i Hybricon, kortnamn HYCO TO: SE0009664675

Antal aktier och aktiekapital
Efter registrerad företrädesemission hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i Hybricon till 44 538 978 stycken, vilket ger ett aktiekapital om 4 453 897,80 SEK.

Finansiell rådgivare
Göteborg Corporate Finance var finansiell rådgivare till Hybricon i samband med nyemissionen.

För ytterligare information med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:
Göteborg Corporate Finance

E-post:
info@gcf.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Hybricon Bus System AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen

lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 Mars 2017.

Hybricons affärsidé är att utveckla, sälja och leverera kollektivtransportsystem med Ultrafast charging®elbussar, samt därtill hörande eftermarknadstjänster. Hybricon bedriver egen produktion av strategiskt viktiga delar. Bolagets kunder utgörs främst av kommuner och kollektivtrafikoperatörer. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön, i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på AktieTorget med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.