Hybricon informerar om att behov av ytterligare finansiering av har uppstått

Vid en ny prognostisering av företagets framtida likviditetsbehov har behov av att informera marknaden uppstått.

Beräkningen visar att likviditeten uppskattas att räcka till årsskiftet och att bolaget är i behov av en nyemission. Styrelsen har inte fattat beslut i denna fråga utan återkommer direkt med mer information när beslut fattas.

Huvudägarna har för avsikt att delta i eventuella framtida emissioner för att säkerställa bolagets framtida likviditet.

Bristen har uppstått fortare än tidigare beräkning med anledning av att bolaget saknar order samt att leveransförseningen för nuvarande order har blivit försenat.

Fredrik Jonsson, VD, Hybricon Bus System AB (publ), tel: +46 (0)70 560 56 16 email fredrik.jonsson@hybricon.se eller
Ulf Hartman, styrelseordförande +46 (0)70 264 63 99, email ulff.hartman@gmail.com

Hybricons affärsidé är att genom utveckling, marknadsföring och ägande av tekniska lösningar, programvaror, modulsystem och andra produkter för energi- och kostnadseffektiva system-lösningar för elbaserade kollektivtrafiksystem, skapa långsiktiga immaterialrättsliga värden. Bolaget bedriver endast egen produktion av strategiskt viktiga delar. Hybricons kunder utgörs av främst av kommuner och operatörer av kollektivtrafik. Hybricons varumärke skall framförallt signalera hållbarhet, omsorg om miljön samt tekniskt know how. Bolagets aktie är noterat på AktieTorget med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Hybricon Bus System AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande med datum som ovan.