Satsar på skandinavisk försäljning

Hybricon Bus Systems AB (publ) (”Hybricon”) anställer nya säljare

Hybricon har anställt två nya Key Account Managers (KAM), som nu påbörjat sitt arbete med att bearbeta den skandinaviska marknaden.

Robert Åkerlind har lång erfarenhet av nationell och internationell försäljning, med en bred erfarenhet inom transportbranschen. Robert har även jobbat inom batteribranschen i ledande befattning som faller väl in i vår verksamhet. Vi hälsar Robert välkommen till vårt företag i rollen som KAM.

Niclas Olovsson har lång erfarenhet av både nationell och internationell försäljning, bred erfarenhet inom automotive och även flerårig erfarenhet från transportbranschen. Nicklas kommer senast från Volvo Construction Equipment. Vi hälsar Niclas välkommen till vårt företag i rollen som KAM.

- Vi är mycket nöjda med rekryteringen och känner oss väl förberedda för 2016.

Den nya satsningen ger oss möjligheten att nå fler potentiella kunder och samtidigt behålla kvalité i kontakten med de befintliga, säger vd Jonas Hansson

Hybricon Bus Systems AB (publ), HYCO, utvecklar och tillverkar världens mest energieffektiva, rena och tysta system för bussburen kollektivtrafik. Företagets Ultrasnabbladdade ® bussar kan köras kontinuerligt dygnet runt på ren, elektrisk kraft. Hybricons huvudkontor, där företagets produktionsenhet också är belägen, finns i Holmsund utanför Umeå. Klimatet i denna relativa närhet till Polcirkeln utgör en perfekt testmiljö för köld-testning av företagets produkter. Energieffektivitet, ultrasnabb laddning och modulariserade nyckelkomponenter utgör tillsammans en uppsättning unika egenskaper för företagets bussar. Företaget har erfarna, finansiellt mycket starka ägare.