Utser en Chief operating officer

Hybricon Bus Systems AB (publ) höjer sin produktionstakt och utser en Chief operating officer (COO).

Hybricon har höjt sin produktionstakt genom att nu producera 5 bussar parallellt hos sin nya leverantör Ekova Electic.

För att möta kommande expansion är Peter Norrman utsedd till COO för att leda den nya produktionsorganisationen. Peter har senaste10 månaderna arbetat som säljchef för Hybricon och före det tjänstgjort hos Lantmännen Lantbruk produktion, där Peter var fabrikschef över anläggningar i bland annat Västerås, Sala och Holmsund.

-Hybricon har nått läget där det krävs en operativ chef med mångårig erfarenhet av logistik och produktion. Detta för att säkerställa bolagets åtagande till sina kunder, mellan partners och vår produktionspersonal. Peter kommer bli en stor tillgång för bolaget, säger VD Jonas Hansson.

Hybricon Bus Systems AB (publ), HYCO, utvecklar och tillverkar världens mest energieffektiva, rena och tysta system för bussburen kollektivtrafik. Företagets Ultrasnabbladdade ® bussar kan köras kontinuerligt dygnet runt på ren, elektrisk kraft. Hybricons huvudkontor, där företagets produktionsenhet också är belägen, finns i Holmsund utanför Umeå. Klimatet i denna relativa närhet till Polcirkeln utgör en perfekt testmiljö för köld-testning av företagets produkter. Energieffektivitet, ultrasnabb laddning och modulariserade nyckelkomponenter utgör tillsammans en uppsättning unika egenskaper för företagets bussar. Företaget har erfarna, finansiellt mycket starka huvud ägare.