Hydropulsor-aktien noteras på Aragonlistan

Hydropulsor-aktien noteras på Aragonlistan Fr.o.m. onsdagen den 3 november 1999 noteras Hydropulsor-aktien, hos Aragon Fondkommission på den s k Aragonlistan. Aragon-listan visas i SIX-systemet på sidan 451, i Reuter på sidan ARAF samt på Aragons hemsida www.aragon.se. Hydropulsors aktier har dessförinnan handlats via s.k. "white board" hos Aragon Fondkommission AB. Styrelsen i Hydropulsor anser att en notering på Aragonlistan har goda förutsättningar att förbättra handeln och likviditeten i aktien. Inom 12-18 månader är avsikten att aktien skall noteras på en lista som bedöms kunna förbättra handeln i aktien ytterligare. En riktad nyemission i huvudsak till befintliga aktieägare pågår f.n. inom Hydropulsor. Teckningstid är 9-23 november 1999. Emissionen hanteras av Aragon Fondkommission. Företaget presenteras på Finanstidningens analytikerträff torsdagen den 11 november kl. 08.00 på Operaterrassen i Stockholm. Anmälan till träffen görs direkt till finanstidningen. För Ytterligare information: Lars Johansson, VD, Hydropulsor AB, Tel: 0586-64950 eller 070-5153397, e-mail: lars.johansson@hydropulsor.com Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av metall- och keramiska pulver (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett mycket hårt och snabbt slag ger upphov till ett fenomen som kallas för adiabatisk mjukgöring. Tack vare detta fenomen kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med bl.a. hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning. Inom området pulvermetallurgi erhålls bl a högre densitet och möjlighet att tillverka helt nya komponenter som inte är möjligt med traditionell pulverkompaktering. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/09/19991109BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/09/19991109BIT00410/bit0002.pdf