Presskonferens

Presskonferens Efter bolagsstämmorna den 13 augusti 2002 kl 14.00 inbjudes till information. Den nye huvudägaren kommer att informera om sin planer. Tidpunkten 14.00 kan bli förskjuten om stämmorna drar ut på tiden. Plats: Bofors Samlingshus, Bergrumsvägen, Karlskoga Karlskoga den 12 augusti 2002 Hydropulsor AB (publ) Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av metall- och keramiska pulver (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett mycket hårt och snabbt slag ger upphov till ett fenomen som kallas för adiabatisk mjukgöring. Tack vare detta fenomen kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med bl.a. hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning. Inom området pulvermetallurgi erhålls bl. a. högre densitet och möjlighet att tillverka helt nya komponenter som inte är möjligt med traditionell pulverkompaktering. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020812BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020812BIT00360/wkr0002.pdf