Dags för invigning av KC Motors/Hedin Bils nya lokaler i Danderyd och Norrtälje

Stora investeringar har gjorts i båda anläggningarna för att kunna möta förväntningarna från Kia-kunderna ännu bättre.

Göteborg, den 4 juni, 2018.

Hösten 2017 förvärvade I.A Hedin Bil AB, KC Motors AB. KC Motors är återförsäljare av Kia som under de senaste åren ökat sin marknadsandel avsevärt i Sverige. I samband med förvärvet och i takt med ökningen växlar även KC Motors upp och totalrenoverar samt flyttar in i nya, större lokaler för att möta och tillgodose Kia-kundernas förväntningar.

VD för KC Motors Sverige & Hedin Bil Stockholm och Malmö, Morten Westby säger: ”Den här satsningen vi gör visar våra kunder att det är till oss de skall komma för att få den bästa Kia-upplevelsen. Jag är mycket stolt och glad över att vi nu inom Hedin Bil öppnar två nya Kia-anläggningar enligt den senaste Kia standard i bästa läge i Danderyd/ Stockholm samt Norrtälje ”.

Invigning KC Motors KIA i Danderyd
Den 18e maj 2018 öppnade KC Motors upp en ny totalrenoverad och modern Kia-anläggning i Danderyd. Området runt Ryttarvägen, där den nya anläggningen öppnade, har under de senaste åren vuxit till ett stort bilhandelsområde med många återförsäljare av olika varumärken. Med I.A Hedin Bil som ny ägare sedan hösten 2017 kommer satsningen på Kia och den nya anläggningen som ett naturligt led i koncernens tillväxtstrategi.

KC Motors i Danderyd sysselsätter ca 13 stycken medarbetare och beräknas sälja minst 500 nya Kia första året. Anläggningen erbjuder vid sidan av nybilsförsäljning även försäljning av begagnade bilar och är en Kia-auktoriserad verkstad.

Invigning KC Motors i Norrtälje
KC Motors anläggning i Norrtälje har under våren totalrenoverats och i början av juni är det invigning för den uppdaterade anläggningen i Norrtälje. Med ombyggnationen kommer besökarnas mötas av en tydlig och modern Kia-standard.

KC Motors i Norrtälje kommer att sysselsätta ca 17 stycken medarbetare och beräknas sälja minst 200 nya KIA bilar första året. Anläggningen erbjuder också försäljning av begagnade bilar och är auktoriserad verkstad för Kia, BMW, Opel och all bilverkstad genom Mekonomen.

Presskontakt: Emma Andersson, +46 707 936 053; emma.andersson@andershedininvest.se

I.A. Hedin Bil är en av nordens största privatägda bilåterförsäljare. I portföljen finns ett 30-tal varumärken och bolaget tillhandahåller fullservice för såväl privat- som företagskunder. Finansiering, service och försäkring är några av de komponenter i den helhetslösning som erbjuds. Hedin Bil är representerat på mer än 90 platser i Sverige, Norge och Belgien. Försäljningen 2017 uppgick till 12,7 miljarder SEK och antalet anställda var drygt 2700. www.hedinbil.se