I.A. Hedin Bil har tillträtt ytterligare fem Mercedes-Benz anläggningar i Belgien

Efter godkännande av det belgiska konkurrensverket slutfördes idag förvärvet av fem Mercedes-Benz personbilsanläggningar runt Antwerpen. Detta innebär att I.A. Hedin Bil, under varumärket Hedin Automotive, nu finns på tolv platser i Belgien.

Göteborg, den 22 augusti 2018

I början av april 2018 tillkännagavs det att I.A. Hedin Bil, genom dotterbolaget Hedin Belgien Bil AB, ingått avtal med det belgiska bolaget Andries NV om förvärv av dotterbolagen Eddy Joosen NV, Garage A. Swinnen BVBA, Garage Euromotors NV och Garage Vriesdonk NV.

Affären, som var villkorad av uppfyllandet av vissa villkor samt det belgiska konkurrensverkets godkännande, har nu slutförts. Detta innefattar övertagandet av fyra stycken fullserviceanläggningar och en begagnat-anläggning för Mercedes-Benz personbilar runt Antwerpen.

Anders Hedin, ägare och koncernchef för Anders Hedin Invest AB, sa:

-I april tog vi framgångsrikt över driften av sju Mercedes-Benz-anläggningar i Gent. Samtidigt slöt vi avtal om förvärv av fem anläggningar runt Antwerpen. Jag är väldigt glad över att idag konstatera att affären genomfördes enligt plan och att vi därmed tar nästa steg på en mycket intressant marknad.

Sedan april 2018 bedriver I.A. Hedin Bil sju Mercedes-Benz-anläggningar i och omkring Gent under varumärket Hedin Automotive. I och med detta förvärv representerar Hedin Automotive tolv anläggningar i provinsen Östflandern i Belgien.

Anders Hedin