Conny Palmkvist tillträder som ny VD för iApotek

Stockholm 2019-01-17

Som ett led i iApoteks utveckling har styrelsen beslutat att Conny Palmkvist ska ta över rollen som VD för bolaget per idag 2019-01-17. Christian Kronegård, bolagets avgående VD, ska i sin roll som aktiv styrelseledamot verka som ett stöd till den nya VD:n i en övergångsfas för att säkerställa en smidig och effektiv överlämning.

Conny Palmkvist

Conny Palmkvist är född 1973. Han har sedan 2001 haft flera ledande funktioner i Everfresh AB, en av Sveriges största frukt och grönt grossister. 2008 startade Conny upp logistikbolaget Nowaste Logistics AB som idag omsätter närmare 400 miljoner. Conny var VD för Nowaste Logistics fram till 2011. Därefter var han verksam inom Total Produce Nordic A/S, en koncern som omsätter ca 5 miljarder. Där var Conny VD för ett av koncernens dotterbolag med inriktningen logistik och tillväxt på ny marknad. Conny Palmkvist startade 2014 Eprix AB som idag är ett av företagen inom iApotek-koncernen och har idag ett stort ägande i iApotek.

“Att få förtroendet som VD och ansvaret för att knyta ihop helheten känns riktigt spännande. Vi har i denna relativt nya konstellation blivit ett riktigt starkt team där vi kompletterar varandra på ett bra sätt. Med rätt organisering och ett bra samarbete är jag övertygad att vi kommer få mycket gjort tillsammans.

iApotek har nu blivit en koncern som står på en stabil grund och vi har genom de förvärv som skedde under 2018 skapat oss ett bra läge att fortsätta växa och utvecklas inom framförallt e-handelsmarknaden. Vår vision att bli en av apoteksbranschens främsta aktörer ser vi mot bakgrund av de förutsättningar vi nu fått på plats som fullt möjligt.

I dagens apotek hittar man numera allt från livsmedel, djurprodukter, läkemedel, skönhetsprodukter, teknikprodukter mm. Detta öppnar dörren för att vi ska kunna arbeta på flera olika fronter, både som producent och direkt ut mot konsument och det finns flera närliggande affärsområden som vi kan utveckla till betydelsefulla verksamhetsområden. Att bredda och utveckla vårt sortiment står högt på agendan tillsammans med att ytterligare stärka upp våra varumärken så att de når en högre grad av igenkänning bland allmänheten.

Vår resa har bara börjat och jag tar mig an detta förtroendeuppdrag som VD för iApotek med stor hoppfullhet till att vi tillsammans i koncernen kan skapa något riktigt bra.

För mer information, kontakta bolaget på: