iApotek närmar sig slutfasen i processen att ansöka om öppenvårdsapotekstillstånd

Stockholm 2017-10-24

iApotek har nu skrivit avtal med Bonver Logistics och kommer framgent använda deras logistiklösning. Bonver Logistics är en av Sveriges största tredjepartslogistiker som erbjuder heltäckande och kundanpassade logistiklösningar i Nordiska regionen med lager i Stockholmsområdet.

Att vi nu kommer använda oss av Bonver Logistics innebär att vi kan ha fler varor på lager, erbjuda snabbare leverans, samt fler fraktalternativ. Med över trettio års erfarenhet av distribution och tidigare erfarenheter inom e-handel och läkemedel anser vi att Bonver Logistics är rätt samarbetspartner inför vår ansökan om öppenvårdsapotekstillstånd och iApoteks framtida arbete. Detta tillstånd skulle, som tidigare kommunicerat, medföra att iApotek kan erbjuda sina kunder receptbelagda läkemedel, fler receptfria läkemedel samt rådgivning.

Nästa steg i processen är att integrera en lösning som möjliggör receptexpeditionsstöd i vår e-handelsplattform, som sedan ska godkännas av eHälsomyndigheten. Efter eHälsomyndighetens godkännande kan ansökan om öppenvårdsapotekstillstånd skickas till Läkemedelsverket.

iApotek bedriver detaljhandel med receptfria läkemedel, nikotinläkemedel och tillhörande kringprodukter, samt kosmetik till marknadsmässiga priser. iApotek har tillstånd från läkemedelsverket att bedriva försäljning av receptfria läkemedel på internet. Försäljningen sker genom bolagets e-handelsplattform www.iapotek.se, på så sätt kan produkter enkelt och snabbt beställas direkt till dörren. iApotek har ytterligare ett varumärke, Shave It, som inriktar sig mot groomingprodukter för män via abonnemang online.

Denna information är sådan information som iApotek Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2017.