Lägesuppdatering juni 2017

Sedan nylanseringen av webbutiken i mars har produktutbudet ökat från 200 till att vi idag erbjuder våra kunder över 3 500 produkter. Produktutbudet ökas ständigt och det har även anställts projektanställda medarbetare för just utveckling av content på hemsidan. Bolagets marknadsföringsplan fortlöper där stort fokus ligger på webb tv och sociala medier. Det är glädjande att se att iApotek redan har omsatt 137 TSEK i juni per 27 juni och har därmed redan överträffat omsättningen i maj som uppgick till 116 TSEK.

iApotek bedriver detaljhandel med receptfria läkemedel, nikotionläkemedel och tillhörande kringprodukter, samt kosmetik till marknadsmässiga priser. iApotek har tillstånd från läkemedelsverket att bedriva försäljning av receptfria läkemedel på internet. Försäljningen sker genom bolagets e-handelsplattform www.iapotek.se, på så sätt kan produkter enkelt och snabbt beställas direkt till dörren. iApotek har ytterligare ett varumärke, Shave It, som inriktar sig mot groomingprodukter för män via abonnemang online.

Denna information är sådan information som iApotek Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juni 2017.