Månadsrapport oktober 2017

Stockholm 2017-11-15

Omsättningen under oktober månad 2017 uppgick till 211 tkr. Det är glädjande att se en ökning med 23 % jämfört med september 2017.

Vi har i oktober uppnått målet att erbjuda våra kunder 7 000 produkter. Detta är en väsentlig faktor för ökad försäljning på sikt och är därför något vi fortsatt fokuserar på att öka. Vi fortsätter att marknadsföra iApotek nationellt i bland annat Webb-TV, på prisjämförelsesidor och sociala medier.

iApotek skrev under oktober månad avtal med Bonver Logistics. Flytten av logistiken är pågående och bör vara klar inom kort. Bonver Logistics är en av Sveriges största tredjepartslogistiker med erfarenhet inom läkemedel och e-handel.

Vi arbetar just nu med att uppgradera vår e-handelsplattform för att kunna integrera en lösning som möjliggör receptexpeditionsstöd. När uppgraderingen är genomförd kommer vi ansöka om eHälsomyndighetens godkännande av e-handelsplattformen. När vi erhållit ett godkännande från eHälsomyndigheten återstår sedan att ansöka om öppenvårdsapotekstillstånd hos Läkemedelsverket.

iApotek bedriver detaljhandel med receptfria läkemedel, nikotinläkemedel och tillhörande kringprodukter, samt kosmetik till marknadsmässiga priser. iApotek har tillstånd från läkemedelsverket att bedriva försäljning av receptfria läkemedel på internet. Försäljningen sker genom bolagets e-handelsplattform www.iapotek.se, på så sätt kan produkter enkelt och snabbt beställas direkt till dörren. iApotek har ytterligare ett varumärke, Shave It, som inriktar sig mot groomingprodukter för män via abonnemang online.

Denna information är sådan information som iApotek Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 november 2017.