IAR Systems Group AB Årsredovisning 2016

IAR Systems Group AB (publ) publicerar idag årsredovisning för 2016 på bolagets webbplats www.iar.com/investerare.   Årsstämma i IAR Systems Group AB (publ), org.nr 556400-7200, hålls onsdagen 26 april 2017 klockan 18.00 på Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A, Stockholm.   Vill du beställa tryckt årsredovisning, maila Josefin Skarin på josefin.skarin@iar.com eller ring på 0709 100 734.

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group AB:

e-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems är världens ledande oberoende leverantör av programvara för programmering av processorer i inbyggda system. Programvaran används av cirka 46 000 kunder för att utveckla produkter baserade på 8-, 16- och 32-bitars processorer, främst inom styr- och reglerteknik, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems har ett omfattande nätverk av partners och samarbetar med världens ledande processortillverkare. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.