IAR Systems ökar möjligheterna inom Internet of Things genom att presentera IAR Connect

Report this content

Uppsala, Sverige13 oktober 2015IAR Systems är stolta att presentera IAR Connect, en portal som presenterar utvecklingsplattformar och allianser inom Internet of Things. Portalen är också är en mötesplats för människor med intresse för Internet of Things och andra teknologier på stark frammarch.

”IAR Connect är startskottet för vår satsning på Internet of Things,” kommenterar Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Med starka strategiska allianser inom teknologi och förändrade affärsmodeller kan vi möta de nya möjligheterna som finns med Internet of Things och vår allt mer uppkopplade värld.”

För många människor och företag har Internet of Things och den uppkopplade världen redan förändrat och förbättrat tillvaron på många sätt. I princip alla branscher har produkter som kan nyttjas ytterligare genom förbättrad kommunikation och anslutbarhet. För att möta den ökande efterfrågan av uppkoppling och kommunikation behöver nya innovativa produkter nå marknaden på ett enklare och snabbare sätt. Fler och fler utvecklingsteam jobbar globalt och ska ha tillgång till kvalitativa lösningar och stöd var än de befinner sig, idag och i framtiden. IAR Connect representerar denna nästa generations produktutveckling inom inbyggda system som är global, anpassningsbar och förenklad.

En medlem i IAR Connect är Renesas Electronics. Renesas och IAR Systems har sedan länge ett starkt partnersamarbete och IAR Systems utvecklingsverktyg är de enda kommersiella verktygen som är en del av utvecklingsplattformen Renesas Synergy. Plattformen Renesas Synergy effektiviserar och underlättar innovativ utveckling av Internet of Things-produkter på marknaden för inbyggda system.

”Under våra mer än 30 år i branschen har vi samlat på oss en bred kunskap om utveckling av inbyggda system liksom en unik förståelse för olika kunders behov”, kommenterar Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”Det bästa sättet att ta tillvara på möjligheterna med Internet of Things är att erbjuda ny teknologi, dela erfarenheter och bygga starka strategiska allianser, såsom vårt samarbete med Renesas. Genom IAR Connect möjliggör vi innovation genom att koppla ihop människor och teknologi och jag är övertygad om att IAR Connect kommer att inspirera och ge alla intressenter en möjlighet att utforska potentialen inom Internet of Things. Framtidens möjligheter är oändliga.”

Portalen IAR Connect finns på www.iarconnect.com

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group AB:

e-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems är världens ledande oberoende leverantör av programvara för programmering av processorer i inbyggda system. Programvaran används av cirka 46 000 kunder för att utveckla produkter baserade på 8-, 16- och 32-bitars processorer, främst inom styr- och reglerteknik, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems har ett omfattande nätverk av partners och samarbetar med världens ledande processortillverkare. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap.