Inrättande av valberedning i IAR Systems Group AB

Uppsala, torsdagen den 25 september 2014

I enlighet med årsstämmans beslut den 24 april 2014 så är valberedningen sammansatt att omfatta Ulf Strömsten, Peter Larsson, Tedde Jeansson samt Markus Gerdien. Ulf Strömsten, Catella valdes till valberedningens ordförande. Stefan Skarin är i sin roll som stor ägare och samtidigt koncernchef adjungerad att delta i valberedningens möten.

För ytterligare information kontakta: Stefan Skarin vd och koncernchef IAR Systems Group AB:

e-post: stefan.skarin@iar.com

IAR Systems är världens ledande oberoende leverantör av programvara för programmering av processorer i inbyggda system. Programvaran används av cirka 46 000 kunder för att utveckla produkter baserade på 8-, 16- och 32-bitars processorer, främst inom styr- och reglerteknik, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems har ett omfattande nätverk av partners och samarbetar med världens ledande processortillverkare. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap.