Nokias WAP Server nu tillgänglig via Nocom i Skandinavien

Nokias WAP Server nu tillgänglig via Nocom i Skandinavien När Nokia, som första företag i världen, gör sin WAP Server 1.0 tillgänglig, är den sista och viktigaste komponenten på plats för att kunna realisera WAP- tekniken för den stora och betydelsefulla företagsmarknaden. Nocom, genom dotterbolaget Nocom Software, är en av Nokias främsta samarbetspartners inom WAP-området på den skandinaviska marknaden. - Vi är mycket nöjda med de resultat vi fått på de stress- och belastningstester vi gjort på Nokia WAP Server, såväl i viktiga kundprojekt som i WAP Direct, säger Roger Jonneryd, produktchef på Nocom. - Att tekniken nu blir tillgänglig för företag kommer att påskynda utvecklingen av WAP-tjänster. Norden kommer att öka sitt försprång inom detta område. Genom att integrera WAP-tekniken med befintliga system kan företagen öka servicegraden och konkurrenskraften, säger Anders Jonson, vd på Nocom. - Intresset för Nokia WAP Server har varit mycket stort och det är viktigt för hela den mobila datamarknaden att tekniken nu finns tillgänglig. Med Nokia WAP Server kan man driftsätta alla de prototyper som utvecklats och uppleva det verkliga värdet av mobil tillgång till information, säger Jukka Riivari, marknadschef på Nokia Wireless Software Solutions. Nokia WAP Server 1.0 kommer att finnas för leverans i december och kan redan nu beställas från Nocom Software och våra auktoriserade partners. WAP Servern visas i Nocoms monter, 325 A, på mässan Internet World i Sollentuna den 16 - 18 november. Mer information kan fås via www.nocom.se. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Roger Jonneryd, produktchef, Nocom Software 0708 - 65 53 08 Anders Jonson, vd Nocom, 0708 - 65 53 01 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00230/bit0002.pdf