IAR Systems utser Farnell som distributör av Bluetooth Starter Kit!

IAR Systems utser Farnell som distributör av Bluetooth Starter Kit! IAR Systems meddelar idag att företagets Bluetooth Starter Kit nu även kommer att distribueras av Farnell, en av världens ledande distributörer av elektronik- och industriprodukter, och medlem av den internationella koncernen Premier Farnell. Bluetooth Starter Kit är en utvärderings- och utvecklingsplattform för trådlös Bluetooth- teknik. Produkten är allt som krävs för att kunna bygga en Bluetooth-nod för trådlös kommunikation och komma igång med Bluetooth-utveckling! Trådlös Bluetooth-teknik är ett av världens hetaste områden inom trådlös kommunikation och inbyggda system. Tusentals produkter lär komma att innehålla Bluetooth-funktioner de närmaste åren, som ett sätt att kunna kommunicera trådlöst på korta avstånd. Med Bluetooth Starter Kit från IAR Systems och en dator med Microsoft Windows 98, NT4, NT Embedded eller 2000, har en utvecklare allt som behövs för att bygga en Bluetooth-nod. Två starter kit kan användas om det inte finns ett andra system tillgängligt att kommunicera med. Programvaruexemplen i paketet kan användas för att kommunicera trådlöst med ljud och data, med hjälp av hårdvaran i Bluetooth Starter Kit. Med detta starter kit får utvecklare världen över en lättanvänd utvecklingsplattform för att experimentera och utveckla prototyper, vilket gör det lättare för dem att senare lägga till trådlösa Bluetooth-funktioner i deras produkter. Ronald Singh, VD för IAR Systems dotterbolag i England, kommenterar: "Bluetooth är på allas läppar och kommer att bli lika spritt som USB och serieporten. Med Farnell som partner försäkrar vi oss om maximal marknadstäckning, så att så många kunder som möjligt får tillgång till den här tekniken." Gary Nevison, ansvarig för produktlinjen Components & Connectors på Farnell, tillägger: "Som en distributör av elektroniska komponenter som håller ett öga på framtiden genom att stödja forskning och utveckling på alla nivåer, är vi mycket nöjda med att kunna utöka Farnells produktsortiment med IAR Systems Bluetooth Starter Kit. Med den här produkten kan vi förse Farnells kunder med ett exceptionellt verktyg som kommer att inte bara hjälpa forskning och utveckling, utan därtill främja spridningen av själva Bluetooth-tekniken." Om IAR Systems IAR Systems, noterat på OM Stockholms Fondbörs O-lista är ett av världens ledande företag vad avser programvaror för programmering av mikroprocessorer för inbyggda system. IAR Systems har ca 160 anställda i Sverige, Danmark, England, Tyskland, Japan och USA. Ungeför 88 procent av försäljningen sker utomlands och IAR Systems produkter går att köpa i ca 35 länder. IARs unika produktportfölj omfattar programmeringsverktyg såsom kompilatorer och debuggers, dessutom specialanpassade verktyg för utveckling och test av Bluetooth-tillämpningar samt grafiska programmeringsverktyg. Med grafiska programmeringsverktyg avses verktyg som understödjer programmeringen av en mikroprocessor med hjälp av symboler och diagram. Dessutom genereras programkod automatiskt till skillnad från vid traditionell programmering. Genom detta går produktutvecklingen snabbare samtidigt som användaren uppnår en förbättrad kvalitet. Om Farnell Farnell grundades 1939 och är sextio år senare ett av världens ledande industridistributionsföretag med över 1000 anställda i 20 länder. Som en del av den globala koncernen Premier Farnell Group, kan grossistföretaget Farnell erbjuda sina kunder fler än 100.000 lagerhållna produkter och tillgång till systerföretagens fullständiga sortiment, däribland produkter från CPC, Buck & Hickman, Newark (USA) och MCM (USA). Farnell har ett av världens största sortiment av elektronik- och industriprodukter. Farnell är starka i Europa och Australien och växer fort på nyare marknader som Fjärran Östern och Sydamerika, där framtida marknadsexpansion är planerad. Med tjänster som leverans dagen efter, tekniskt avancerat kundstöd och mervärdestjänster är Farnell inriktade på att fylla industrins och utbildningssektorns behov. Farnell har står fast vid sitt ursprungliga motto, att ge sina kunder det de vill ha, på det sätt de vill ha det, när de vill ha det. Farnells katalog, CD-ROM-skivor och webbtjänster är gratis för kunderna och innehåller allt från lim till halvledare, och från kontakter till industristyrkretsar. Produkterna finns tillgängliga ur lagret dygnet runt, varje dag året om. Mer information hittar du på www.farnell.com Önskar du mer information kan du kontakta: Tomas Wolf VD IAR Systems AB Tel: 018-16 78 00 Mobil: 0708-320 870 E-post: tomas.wolf@iar.se eller Jane Grey eller Claire O'Sullivan Portfolio Communications (för Farnell) Covent Garden, London Tel: +44-20 7240 6959 E-post: jane.grey@portmet.co.uk ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT01290/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT01290/bit0002.pdf