Bevego fortsätter att investera i IBS Enterprise

Bevego, Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering, ger IBS förnyat förtroende genom att uppgradera sitt befintliga affärssystem till nya IBS Enterprise7. Samtidigt utökar Bevego sin systemlösning kring planerings- och tillverkningsprocessen för att stödja nya verksamheter inom företaget.

Bevegos verksamhet bygger på en effektiv och värdeskapande logistik via 26 välsorterade lager från Malmö i syd till Luleå i norr och en effektiv inköpsorganisation beläget vid huvudkontoret i Alingsås. Företaget ingår i den franska industrikoncernen Saint-Gobain.

”Vi har flera års positiva erfarenheter av IBS och deras affärssystem, därför ser vi det som ett naturligt steg att uppgradera nuvarande system för att få fördel av de förbättringar som nu ingår IBS Enterprise7. Med den nya versionen får vi en effektivare logistik och snabbare orderprocess. Dessutom får vi ett förbättrat stöd för att hantera vår tillverkningsprocess, säger Peter Nilsson, IT-chef på Bevego.”

”Vi ser fram emot det fortsatta samarbetet och det förtroende som IBS har fått att levererera nya systemlösningar till Bevego samt förmånen att få vara delaktiga i Bevegos utveckling framöver”, säger Helen Hjelmhammar, Area Sales Manager IBS Sverige.

Installationen beräknas gå i drift under första kvartalet 2011.

För mer information, var vänlig kontakta:

Helen Hjelmhammar
Area Sales Manager, IBS Sverige AB
Tel: +46-(0)70-627 24 09
helen.hjelmhammar@ibs.se

Peter Nilsson
IT-Chef, Bevego Byggplåt & Ventilation AB
Mob: +46 70 633 43 01

Jeanette Cronstedt Lind
Corporate Marketing, IBS AB
Tel: +46-70-860 25 73
jeanette.lind@ibs.net